Hemstädning - Boka och beräkna pris för din hemstädning

Välj städpaketStäd tillfällenOrd. prisCa pris efter RUT
Varje vecka(52 ggr/år) SEK
Varannan vecka(26 ggr/år) SEK
Var 4:e vecka(13 ggr/år) SEK

Vad kostar det ?

Ange bostadens yta i m2

Välj första städtillfälle (minst en vecka framåt)

Ange e-mail och mobilnummer

Ange för- och efternamn




 

 

Detta görs i ordinarie hemstäd

VARJE VECKA

1perveckaVarje vecka

Generellt för alla rum

  • Putsning av speglar, vid behov även dammtorkning av tavlor
  • Avtorkning av fönsterbrädor och fria ytor
  • Tömning av papperskorgar –sopor slängs i soprum/sopbehållare utomhus
  • Avtorkning av synlig smuts på kontakter, dörrar, karmar och golvlister
  • Dammsugning av golv och mattor
  • Avtorkning av golv enligt överenskommelse –Torrdamma alt. Fuktmoppa

Kök

  • Avfläcka runt handtag på köksskåp, kylskåpshandtag, diskmaskin etc
  • Rengöring av diskbänk, bänkar och utsidan av spis
  • Avtorkning av utsidan på fläkt och vitvaror
  • Rengör mikrovågsugn inuti
  • Rengöring inuti köksskåp där sopbehållare finns
  • Tömning av sopor

Badrum/Dusch

  • Avfläcka runt handtag på badrumsskåp
  • Rengöring av badkar, handfat och toalett
  • Rengöring av duschväggar och duschkabinväggar, glasdörrar
  • Skrubba golv/fogar i duschkabinen med rotborste eller diskborste (röd) vid behov
  • Rengöring av utsidan av vitvaror
  • Vid behov – Spola rent golv/rör ifall det finns golvbrunn och en golvskrapa

Groventré/Tvättstuga

  • Avfläcka runt handtag på skåp
  • Rengöring av tvättställ
  • Rengöring av utsidan av vitvaror
  • Avtorkning av hyllor

Hall/Entré

  • Vid behov borttagning av fläckar och runt handtag på garderober
  • Dammsugning av mattor – skaka om det är möjligt utomhus
  • Avtorkning av hyllor
  • Avtorkning av övrigt möblemang

Vardagsrum

  • Vid behov dammsugning ovanpå soffor och fåtöljer
  • Dammsugning av mattor
  • Avtorkning av prydnadssaker (enligt överenskommelse) och hyllor
  • Vid behov avtorkning av bord, stolar, lampor och lampfötter

Sovrum

  • Vid behov dammsugning ovanpå klädda möbler
  • Dammsugning av mattor
  • Avtorkning av prydnadssaker (enligt överenskommelse) och hyllor
  • Avtorkning av sängbord och stolar, lampor och lampfötter

VARANNAN VECKA

varannanveckaVarannan vecka

Generellt för alla rum

  • Putsning av speglar, vid behov även dammtorkning av tavlor
  • Avtorkning av fönsterbrädor och fria ytor
  • Tömning av papperskorgar – sopor slängs i soprum/sopbehållare utomhus
  • Avtorkning av synlig smuts på kontakter, dörrar, karmar och golvlister
  • Dammsugning av golv och mattor
  • Avtorkning av golv enligt överenskommelse –Torrdamma alt. Fuktmoppa

Kök

  • Avfläcka runt handtag på köksskåp, kylskåpshandtag, diskmaskin etc
  • Rengöring av diskbänk, bänkar och utsidan av spis
  • Avtorkning av utsidan på fläkt och vitvaror
  • Rengör mikrovågsugn inuti
  • Rengöring inuti köksskåp där sopbehållare finns
  • Tömning av sopor

Badrum/Dusch

  • Avfläcka runt handtag på badrumsskåp
  • Rengöring av badkar, handfat och toalett
  • Rengöring av duschväggar och duschkabinväggar, glasdörrar
  • Skrubba golv/fogar i duschkabinen med rotborste eller diskborste (röd) vid behov
  • Rengöring av utsidan av vitvaror
  • Vid behov – Spola rent golv/rör ifall det finns golvbrunn och en golvskrapa

Groventré/Tvättstuga

  • Avfläcka runt handtag på skåp
  • Rengöring av tvättställ
  • Rengöring av utsidan av vitvaror
  • Avtorkning av hyllor

Hall/Entré

  • Vid behov borttagning av fläckar och runt handtag på garderober
  • Dammsugning av mattor – skaka om det är möjligt utomhus
  • Avtorkning av hyllor
  • Avtorkning av övrigt möblemang

Vardagsrum

  • Vid behov dammsugning ovanpå soffor och fåtöljer
  • Dammsugning av mattor
  • Avtorkning av prydnadssaker (enligt överenskommelse) och hyllor
  • Vid behov avtorkning av bord, stolar, lampor och lampfötter

Sovrum

  • Vid behov dammsugning ovanpå klädda möbler
  • Dammsugning av mattor
  • Avtorkning av prydnadssaker (enligt överenskommelse) och hyllor

Avtorkning av sängbord och stolar, lampor och lampfötter

EN GÅNG PER MÅNAD

1permanadEn gång per månad

Generellt för alla rum

  • Putsning av speglar, vid behov även dammtorkning av tavlor
  • Avtorkning av fönsterbrädor och fria ytor
  • Tömning av papperskorgar –sopor slängs i soprum/sopbehållare utomhus
  • Avtorkning av synlig smuts på kontakter, dörrar, karmar och golvlister
  • Dammsugning av golv och mattor
  • Avtorkning av golv enligt överenskommelse –Torrdamma alt. Fuktmoppa

Kök

  • Avfläcka runt handtag på köksskåp, kylskåpshandtag, diskmaskin etc
  • Rengöring av diskbänk, bänkar och utsidan av spis
  • Avtorkning av utsidan på fläkt och vitvaror
  • Rengör mikrovågsugn inuti
  • Rengöring inuti köksskåp där sopbehållare finns
  • Tömning av sopor

Badrum/Dusch

  • Avfläcka runt handtag på badrumsskåp
  • Rengöring av badkar, handfat och toalett
  • Rengöring av duschväggar och duschkabinväggar, glasdörrar
  • Skrubba golv/fogar i duschkabinen med rotborste eller diskborste (röd) vid behov
  • Rengöring av utsidan av vitvaror
  • Vid behov – Spola rent golv/rör ifall det finns golvbrunn och en golvskrapa

Groventré/Tvättstuga

  • Avfläcka runt handtag på skåp
  • Rengöring av tvättställ
  • Rengöring av utsidan av vitvaror
  • Avtorkning av hyllor

Hall/Entré

  • Vid behov borttagning av fläckar och runt handtag på garderober
  • Dammsugning av mattor – skaka om det är möjligt utomhus
  • Avtorkning av hyllor
  • Avtorkning av övrigt möblemang

Vardagsrum

  • Vid behov dammsugning ovanpå soffor och fåtöljer
  • Dammsugning av mattor
  • Avtorkning av prydnadssaker (enligt överenskommelse) och hyllor
  • Vid behov avtorkning av bord, stolar, lampor och lampfötter

Sovrum

  • Vid behov dammsugning ovanpå klädda möbler
  • Dammsugning av mattor
  • Avtorkning av prydnadssaker (enligt överenskommelse) och hyllor
  • Avtorkning av sängbord och stolar, lampor och lampfötter
Hemstädning med prisgaranti*

Prova hemstädning för 99 kr/ tim*

Just nu på Drott & CO

Prova hemstädning för 99 kr/ tim* (Prova-på-erbjudandet gäller första städtillfället endast en gång per hushåll). Provstädning är alltid på minst 4 timmar och vi utför då endast städtjänsten.

De flesta av våra kunder blir så nöjda efter en provstädning att de väljer att fortsätta anlita oss med återkommande städning varje vecka, varannan vecka eller var 4:e vecka.

Du betalar bara för den faktiska tiden som vi utför vårt arbete. Efter första provstädningen får du information om hur många timmar som just din bostad kommer att ta vid regelbunden städning du får också ett fast pris per månad.

Provstädningen är inte bindande för fortsatt städning, utan bara för det bokade tillfället. Efter utfört städuppdrag bestämmer du ifall du vill fortsätta med regelbunden städning eller inte.

» Ta del av en av våra annonser

Hemstädning

Hej,
står i begrepp att boka hemstädning via Drott och undrar vilken erfarenhet du har av företaget? Har du haft hemstädning?

Hej,
Mycket goda erfarenheter.
Jag har jobbat med Ove Frödin under 20 år på min tid som produktionschef på HSB.
Jag har varit pensionär 6 år och anlitar Drott Hemservice i hemmet i Tullinge.
Det har varit bra hela tiden och man kan lita på personalen.
Hon har egen nyckel och gör ett bra jobb tycker jag.
Jag är inte hemma så mycket på grund av att jag är i Dalarna halva min tid så det passar mej perfekt.
Ska träffa dem nästa vecka för att boka städning hos min Mamma som bor också i Tullinge.
Hon är 91 år i år och fixar inte villan själv länger fast hon tror det.
Jag kan absolut rekommendera Drott & Company Facility Services AB / DROTT HEMSERVICE.
Är det något Du undrar så får Du gärna ringa mej på tel. 0705455469.
Med vänlig hälsning
Lasse Mikkola

KONTAKT
Lasse Mikkola
lasse(a)mikkola(.)nu
070-545 54 69

Auktoriserad Serviceentreprenör


Almega Serviceentreprenörerna är en bransch- och arbetsgivarorganisation som organiserar företag som utför serviceentreprenad och specialservice. Organisationen kontrollerar och framhäver städföretag som kan anses seriösa på marknaden utifrån ett visst antal krav, som vid godkännande blir Auktoriserad Serviceentreprenör. Ett företag kan antingen endast vara medlem i Almega Serviceentreprenörerna eller även Auktoriserad Serviceentreprenör.

Auktorisationen är inget krav, men det är en kvalitetssäkring för dig som konsument eftersom ett auktoriserat företag innehar F-skattsedel, kollektivavtal och är skuldfritt.

– sinnesro och möjlighet att fokusera på familjen

Drott Hemservice erbjuder professionell hemservice till privatpersoner och arbetsgivare i Stockholm med omnejd. Vi utför rut-avdrag för hushållsnära tjänster direkt på er faktura.

För många ger ett väldoftande och rent hem sinnesro och välbehag. Låt oss göra jobbet och frigör tid, kraft och energi att äntligen ta tag i annat som kan ha tärt på samvetet! Med våra kompetenta, ambitiösa och serviceorienterade servicepersonal kan du känna dig trygg med att arbetet alltid utförs till er belåtenhet. Vi rekommenderar en grundlig uppstartsstädning när ni valt att anlita oss. Poängen är att ni direkt ser vilken stor skillnad det gör och det vardagliga underhållet kan därefter lättare utföras genom den regelbundna hemstädning.

Det finns tre olika typer av uppstartsstädning att välja mellan och som utförs beroende på det behov som finns: liten-, mellan- och stor storstädning. Alla typer av storstädning kan också göras som ett engångsuppdrag.

Betalning kan göras genom e-faktura eller autogiro. Läs mer om betalningsalternativen här.

Abonnemanget innebär att du betalar en fast summa varje månad för de timmar vi kommit överens om för varje städtillfälle. Med abonnemang får du lägre pris än om du skulle betala städningen löpande per timme.

Beställer du fler tjänster hos oss, utöver dina vanliga timmar, så justeras det mot en timpott (och inte på fakturan).

Om du behöver boka om, så har du möjlighet att göra det senast 5 dagar före städtillfället, om du vill få dina timmar till godo. Timmarna ligger då kvar i din timpott och kan användas vid ett annat tillfälle. Du kan maximalt spara tre städtillfällen i timpotten.

De innestående timmarna kan också användas till andra tjänster, som storstädning, fönsterputs, barnpassning, trädgårdsservice.

Vi erbjuder regelbunden hemstädning  med prisgaranti*

Det är dumt att betala för mycket ? Hos oss kan du alltid vara säker på att du inte betalar för mycket. Bättre pris – Bättre kvalité.

Prisbild: Regelbunden hemstädning fast pris per arbetad timme ingen timpott.

Måndag: 139 kr/tim* ( Minst 4 timmar varje vecka )

Tisdag: 149 kr/tim* ( Minst 4 timmar varannan vecka )

Onsdag: 159 kr/tim*

Torsdag: 169 kr/tim*

Fredag: 179 kr/tim*

Prisbild: Storstädning

Måndag – Fredag 189 kr/tim*

Alla priser är inklusive moms samt efter RUT.

*Prisgarantin gäller alla som abonnerar på regelbunden hemstädning. Skulle du få ett erbjudande som är lägre än det pris du har hos oss så justerar vi priset så att du alltid har Sveriges prisvärdaste hemstädning gäller alla kunder som anlitar ett företag som är Almega auktoriserade hemservice entreprenörer.

Enstaka städning

Självfallet hjälper vi även gärna till med städning vid enskilda tillfällen.

» Se prislista

ALLMÄNNA KONTRAKTSVILLKOR hushållstjänster

ALLMÄNNA KONTRAKTSVILLKOR
för utförande av hushållstjänster Konsument

1. Allmänt
Dessa bestämmelser har utarbetats av Almega Hemserviceföretagen och upprättats per den 25 maj 2009.
För städtjänsten gäller konsumenttjänstlagen (1985:716) och vad som föreskrivs nedan i dessa bestämmelser.
Med beställare avses i detta avtal den som beställt tjänsten eller den för vars räkning tjänsten utförs. Med leverantör avses den som utför tjänsten.
Kontraktsvillkoren gäller för mellan parterna avtalade tjänster. Omfattningen av och övriga villkor för dessa tjänster avtalas särskilt mellan parterna.

2. Uppdraget mm
Leverantören skall utföra arbetet fackmässigt. Leverantören skall också med tillbörlig omsorg ta tillvara beställarens intressen och samråda med beställaren i den utsträckning som behövs och är möjligt.
Beställaren skall tillhandahålla utrustning för tjänstens utförande såsom strykjärn, dammsugare med tillbehör mm. Beställare skall tillse att material såsom moppar och microdukar som används av leverantören vid tjänstetillfället tvättas mellan entreprenadtillfällena.

3. Tillträde – iordningställande
Beställaren skall lämna erforderligt tillträde samt se till att arbetsplatsen är i sådant skick att arbetet kan utföras.

4. Kontraktstid
Kontraktet gäller under avtalad kontraktstid med en ömsesidig uppsägningstid om två månader till kontraktstidens utgång. Om kontraktet inte sägs upp av endera parten, övergår det till att gälla tills vidare med en ömsesidig uppsägningstid om två månader.

5. Betalningsvillkor
Leverantören fakturerar månadsvis i efterhand för utfört arbete. Betalning sker till leverantörens post- eller bankgirokonto.
Betalning skall ske 10 dagar efter fakturadatum.
Tilläggstjänster faktureras löpande av leverantören och betalning skall vara leverantören till handa senast 10 dagar efter fakturadatum.
Det ligger på kundens ansvar att kontrollera så att tak för skattereduktion ej överstigits. För det fall skattereduktion har nyttjats fullt ut är kunden ersättningsskyldig för de kostnader detta åsamkar leverantören.
Vid försenad betalning utgår dröjsmålsränta enligt lag.

6. Prisjustering
Vid förändring av leverantörens kostnader för personalens löner och förmåner enligt lag eller kollektivavtal, allmänna försäkringar, statliga och/eller
kommunala avgifter och skatter, äger denne rätt justera avtalat pris för pågående entreprenad. Sådan ändring skall aviseras 2 månader i förväg.

7. Tillfällig reducering av arvode
Om arbetet ej behöver utföras under beställarens semesterperiod, varmed avses högst fyra sammanhängande veckor under perioden juni t.o.m. augusti, skall detta anmälas till leverantören minst två månader innan aktuell leveransfri period påbörjas. Sådan anmälan ger rätt till fullständig reducering av arvodet för anmäld period. Om anmälan inte görs i tid reduceras arvodet för motsvarande anmälda period med 70%. Anmälan skall vara skriftlig.

8. Arbetsledning
Arbetet leds och kontrolleras av leverantörens arbetsledare. Arbetsledaren rapporterar till beställarens kontaktperson.

9. Kontaktperson
Beställaren skall utse kontaktperson till vilken leverantörens städpersonal kan vända sig med frågor och för rapportering.

10. Nycklar/passerkort
Beställaren skall tillhandahålla leverantören erforderligt antal nycklar, passerkort eller motsvarande, nedan benämnda nycklar, för städpersonal, städledare och materialdistribution. Leverantören förser nycklarna med registrerade nummerbrickor.
Tillhandahållande av nycklar skall ske till en för leverantören behörig person som har att kvittera utlämnade nycklar.

11. Lokaler
Beställaren skall tillhandahålla leverantören erforderligt utrymme för städmaterial med tillgång till varmt och kallt vatten samt uttömningsmöjlighet samt i förekommande fall godkänt ventilerat utrymme för batteridrivna redskap/maskiner.

12. Ansvar
Beställaren har i enlighet med i konsumenttjänstlagen angivna förutsättningar rätt till ersättning från leverantören för skada som orsakats av denne genom fel eller dröjsmål. Leverantören skall också, under de förutsättningar som anges i konsumenttjänstlagen, ersätta skada på beställarens egendom, som inträffat då egendomen varit leverantörens kontroll. Leverantörens skadeståndsansvar omfattar inte förlust i näringsverksamhet. Personskador regleras inte av dessa villkor.
Beställaren skall så långt det är möjligt vidta åtgärder för att begränsa skadans omfattning.
Försummar beställaren detta, får denne själv bära motsvarande del av förlusten.

13. Ersättningsanspråk
Eventuellt ersättningsanspråk skall anmälas inom skälig tid skriftligt till leverantören, dock senast två månader efter att skadan konstaterats. Om ersättningsanspråket anmäls senare förlorar beställaren rätten att åberopa felet.

14. Försäkring
Leverantören skall under kontraktstiden upprätthålla försäkring som säkerhet för fullgörandet av eventuell skadeståndsskyldighet enligt dessa allmänna kontraktsvillkor.

15. Force Majeure
Arbetsinställelse, blockad eller annan händelse utom entreprenörens kontroll såsom krig, upplopp, eldsvåda, explosionsfara eller ingripande av offentlig myndighet, som medför att leverantören icke, eller endast till onormalt höga kostnader, kan fullgöra sina skyldigheter enligt detta kontrakt, fritar leverantören under den tid förhållandet råder från fullgörande av dessa skyldigheter. Förbehållet i fråga om strejk, lockout och blockad gäller även om entreprenören själv vidtar eller är föremål för sådan konfliktåtgärd.

16. Ändringar och tillägg
Ändringar i eller tillägg till dessa kontraktsvillkor eller ändringar i eller tillägg till vad som i övrigt är avtalat mellan parterna skall bekräftas skriftligen av leverantören och beställaren för att bli gällande.

17. Hävning
Om dröjsmål enligt p15 ovan är av väsentlig betydelse för konsumenten, får han häva avtalet. Har mer än en obetydlig del av tjänsten utförts, får konsumenten dock häva avtalet endast beträffande den del som återstår.
Part äger rätt att häva avtalet om motparten försätts i konkurs eller eljest kan bedömas vara på sådant obestånd att denne inte kan förväntas fullgöra sina åligganden och betryggande säkerhet för det rätta fullgörandet av partens kontraktsenliga förpliktelser inte ofördröjligen ställs efter begäran härom.
Om betalning inte erläggs i rätt tid, har leverantören rätt att upphöra med arbetet och häva avtalet i enlighet med konsumenttjänstlagens bestämmelser.

18. Tvister
Tvister rörande tillämpningen av detta avtal skall avgöras av allmän domstol. Beställaren kan få rådgivning av kommunens konsumentvägledare och även få vissa tvister prövade av Allmänna reklamationsnämnden.

Miljövänlig städning med högsta kvalitet!

Kvalitet & miljö enligt ISO 9001:2000, ISO 14001:2004.
Vi har 20-årig branschvana.

» Läs mer om vad du bör ha i ditt städskåp för miljövänlig städning

Hemstäd från Drottcompany – Hemstädning där du befinner dig!

Nybro – Kalmar – Västerås – Stockholm